úterý 4. června 2019

Zoo... to nejsou "jen" zvířata

Hezký večer,

také take rádi chodíte do zoo? A která je ta vaše nej? Nebudu lhát, mou srdcovkou byla, je a bude ta pražská. Co mi má mysl sahá, tak jsem ji vždy navštěvovala několikrát za rok (samozřejmě díky výhodě toho, že ji mám vcelku blízko) a v této návštěvní tradici vedu i cácorky.

Dnes vám chci ale napsat pár slov o jiné Zoo, kterou jsem prvně navštívila před cca třemi - čtyřmi roky a která mne velmi zaujala...

Řeč je o Zoo v Ústí nad Labem. Poprvé jsem ji navštívila, když byly holky ještě v kočárku a řeknu vám, že na první pohled jsem se zamilovala. Je totiž hodně jiná a zároveň hodně podobná té pražské. A tak jsem zoo návštěvní tradici rozšířila a i sem se snažíme zavítat minimálně jednou do roka (a daří se nám i častěji) .


Možná vás teď napadá otázka, proč vlastně píšu o zoologické? Co tím sleduji?
Důvod je možná jednoduchý - protože chci, můžu (však je to můj blog) a protože vím, že sociální sítě mají jistou sílu, která dokáže pomoci.

To, co tím sleduji, vezmu trochu obšírněji.

První návštěva pro mne byla kdysi opravdu hodně objevná  - možná i díky určitým předsudkům, které jsem svým způsobem vůči Ústí jako takovému měla. Ne, nemyslím to zle, naopak - oproti Praze beru, že ústecký kraj  (no celý sever Čech) je svým způsobem chudší, má větší nezaměstnanost... , a tak si ani v Zoo nemohou tolik "vyskakovat" vůči návštěvníkům a musí daleko více rozmýšlet, jak s celým chodem tak velikého komplexu naložit. Určitě by to bylo na dlouhé a možná i emotivní debaty, ale do toho se tu nyní nechci tak úplně pouštět.


 

Zamilovala jsem se do zvířat samotných,  do malebné atmosféry, do krásných a nevšedních dětských hřišť , do úžasného trpasličího hradu, do koster dinosaurů a ani mi nevadil obrovský kopec, který je potřeba překonat, pokud vcházíte spodním vchodem.

Následné návštěvy pro mne byly opět radostí, jen jsem začala registrovat jednu věc - nedostatek financí a postupné uzavírání či omezování některých částí.
Na vedení zoo je znát, že se opravdu snaží celý komplex udržovat, rozvíjet, modernizovat. Zvířata nemají ve 100% možná tak úžasné, veliké a "zábavné" výběhy, ale jsou vždy čisté a nemáte u zvířat pocit (alespoň u většiny), že by jen tak letargicky přežívala.  Na druhou stranu proběhla a probíhá stavba nových pavilonů, je dbáno i na interaktivní ukázky, které zabaví nejen děti... A věřím, že obecně takovýto kolos udržet v chodu a v zelených čílech (myšleno obrazně, protože samozřejmě nevím, jaký je konkrétní stav a ne neprojížděla jsem výroční zprávy, to jen na upřesnění), to není nic jednoduchého.

No a protože věřím na sílu sociálních sítí,  jak jsem psala v úvodu, tak jsem po dlouhém váhání sedla k pc, vytáhla fotografie z loňských návštěv a psala to, co teď čtete.


Cílem není kritizovat - naopak, cílem je pomoci. Říct vlastně "Hele, znáte Zoo v Ústí? Ne? Tak se seberte a udělejte si tam výlet!"

A návštěva je opravdu to minimum, co můžeme my všichni udělat. Ne pro všechny je cesta jednoduchá, ale když už budete poblíž, zajděte. Zoo je malebná, ale určitě v ní dokážete strávit celý den, tak že nebudete litovat. Seženete bez problémů občerstvení, suvenýry a super "doplňkem" je i milý a fajn personál. Ceny jsou navíc (v porovnání právě s konkurenty) velice příjemné a i více členná rodina se tak může vcelku plnohodnotně "vyvýletit".

 

Co dalšího lze udělat? Co třeba adoptovat zvířátko? To jistě není novinka, kterou bych nějak obecně musela více rozvádět. Konkrétní možnosti najdete na webu
Máte firmu? Staňte se partnerem, udělejte dobrý skutek a podpořte třeba nějakou větší sumou (ano, teď si jsem vědoma toho, že vyloženě říkám o příspěvek... :-) ) 
Napadá vás třeba možnost čerpat z nějakého ne moc známého grantu apod. Nakontaktujte Zoo na přímo a dejte tip.  Je toho vlastně ve finále spousta a každá snaha se určitě cení. 


I z druhé strany je potřeba se určitě zamyslet - teď mluvím směrem k zástupcům ZOO, a možná být více aktivní v propagaci zoo jako takové - více informovat na sociálních sítích, "prodat" to úžasné, čeho jste již dosáhli (a že toho je), nastavit si s možnými potencionálními partnery spolupráci ala "barter", oslovit obce v určitém radiusu a dát do místních "novin" pozvánky na akce apod. Podívat se na aktuální cenotvorbu jako takovou - netvrdím zdražovat, pouze si říct, zda aktuální ceníky jsou správně nastavené... Krůček po krůčku vystoupit ze své komfortní zóny, která v minulých letech fungovala, ale která by se dala rozvíjet dále. 


Ústecká Zoo dokáže zcela jistě konkurovat, dokáže návštěvníky překvapit a dokáže stálým návštěvníkům nabídnout nové možnosti, pohledy a navodit pocit, že se prostě chtějí vrátit. 
Dlouho jsem přemýšlela, zda tento článek opravdu napsat, jak volit slova, abych naopak neublížila (protože touha napsat jej byla a je čistě z mého vnitřního já bez jakékoli spolupráce či konzultace se Zoo) a ve finále i dopsat, aby článek nepůsobil jako levná reklama... Věřím ale, že vše bude pochopeno správně. Je to totiž opět "jen" lidech. Je to o tom, že my návštěvníci pochopíme, že zoo nejsou jen zvířata. Zoo jsou i zaměstnanci, zoo jsou obchodní partneři, zoo jsou možnosti,  které nám nabízí dané místo. 

A tak prosím - udělejte si výlet, pokud máte možnost, napiště o tom, vyfoťte a třeba sdílejte (ideálně s označením místa :-) ) na Instagramu či Facebooku, nabídněte i jiné možnosti. To, že se o tomto místě bude vědět znamená, že bude více navštěvované, lidé si "prostě řeknou" a dostane se prostoru pro postupné vylepšování a budování nového. 


Děkuji! 

Úžasným místům a výletům zdar! 
SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář, Vaše data zpracovávám v souladu s GDPR.

Blogger templates by pipdig